2009

2009 (69) was a very good year.

Kan inte fatta att detta år gått så snabbt.
Nyårsafton är min dag, jag har alltid älskat denna dag.
Fråga mig inte varför. Det bara är så. 

Det här året har haft många up´s and down´s.
Jag har tittat på min fot många gånger för att 
minnas att "Our strength grows out of our weaknessess".
Jag försöker intala mig att allt som händer - det händer av en anledning.
Vissa gånger är livet orättvist - andra rättvist.
What goes around also comes around. 
Jag kommer minnas det här året med ett stort smile. 

Jag har vänner som är värda mer än den svartaste diamanten på andra sidan atlanten. 
Jag har en familj som betyder allt för mig och som är där som första gratulanten. 

Jag har lärt mig att fela är mänskligt och att förlåta är heligt. 
Jag har lärt mig att aldrig ge upp. Man måste ner på botten för att sedan kunna nå toppen. 

Jag har lärt mig att världen - runt omkring oss - är så mycket mer än här och nu.
Jag har lärt mig att det även finns mänsklighet utanför jag och du.  

Jag har lärt mig att gränsen mellan kärlek och hat är lika skör som ett silverfat. 
Jag har lärt mig att svårigheter ger mig möjligheter. 
Jag har lärt mig att musik behövs för min tankefysik.

Jag har lärt mig att människor är olika - det måste ändå vara det sannolika -
även om man många gånger gärna vill predika och visa på det specifika, kanske över en fika.
  Alla människor är unika.

Jag har lärt mig att motivation är en indikation av inspiration som bygger på information
och som sedan utvecklas till en koordination.
 

 Jag har lärt mig att inte ta livet förgivet då allt redan står skrivet.
Lev varje dag som om den vore din sista imorgon kanske du ligger i en kista
- med en lista på saker som du ville bevista.  

Jag har lärt mig att kärlek inte kan mätas i storlek
din handling blir en medling  
med återspegling i ditt hjärta och det du vill berätta. 
Prata kan alla - även de introverta.

Jag dedikerar detta till mina kära, ni som står mig nära.
Ni är det primära. 
Ni sprider lycka att återblicka. 
Det ni gett mig - med nästa år - Jag önskar att ni detta återfår.  
 
Gott nytt år my loved ones.


 Kiss Kiss Love Love. 






Kommentarer
Postat av: Pelpa

Link Up Princess in pink...alltså man kan tro att det är en författare med som har skrivit en roman..

så som du beskriver o skriver,ouff om jag gjorde film av det eftersom man får bra bild av allt..tror jag kanske att jag skulle vinna några oscar.bravo jag tar av hatten för dey.men måste ändå fråga om dom två orden där nere så att vi kan kodväxla;)



indikation=

introverta=



2009-12-30 @ 06:33:53
Postat av: Frugan

Att dikta är att testa, det gjorde du bra min bästa ;) ///Frugan

2009-12-30 @ 20:39:25
URL: http://saltyspecialeyes.blogg.se/
Postat av: Carin

Gott nytt år, må dina drömmar vara med dig<3

2009-12-31 @ 01:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0