Motivation

När motivationen är låg och saker runt omkring känns jobbiga
 så försöker jag intala mig själv att det finns ett faktiskt liv bakom den här fasaden.
Ingenting är jobbigt här. Jag har ett boende, jag har mat på bordet varje dag,
jag kan gå och shoppa det jag anser mig behöva, jag finansierar min studietid genom lån,
jag har jobb, jag har människor runt omkring mig.
Jag har möjligheter, något som andra människor aldrig kommer att få.
Jag kan vara ytlig när jag känner för det och jag kan vara djup en kort stund senare.
Jag har valmöjligheter. Jag kan vara den jag vill vara beroende på situation.
Jag är trött på det.
Jag vill ha ett hårt liv, jag vill vara tvungen att leva på gränsen mellan liv och död.
Jag älskar att utmana, inte minst mig själv.

Jag vill hitta inspiration i mänskligheten, jag vill hitta motivationen i humaniteten.
Jag vill uppleva och se det som jag aldrig kommer få beröra i en västerländsk civilisation.
Jag säger inte att jag inte gillar det jag har här - Jag vill bara lära mig att älska det.

Många undrar vad jag ska till Afrika och göra.
Jag förstår er tankegång.
Vad har en flicka från underbara Sverige
att hämta på en kontinent med fattigdom och missär.
Där människor kämpar varje dag för att överleva och få mat.
Vad är detta liv i jämförelse med det vi har här?
"Oj, gud va farligt. Hur kom du på den tanken?
Det skulle jag aldrig göra, man mår ju bara dåligt över att se människor lida.
Fattar du hur smutsigt det är där? Och hur mycket sjukdomar det finns?
Du kommer bli sjuk! Du kommer bli rånad! Du måste vara försiktig Sarah,
det där är ingen lek"
Jag vet inte hur många som har i frågasatt min dröm.
Men vet du vad, det spelar ingen roll vilket argument du kommer med.
Jag kommer att åka, jag kommer att leva, och jag kommer att älska -
mer än vad jag någonsin har gjort tidigare.
Sitt du här. Var rädd. Lev i din lilla bubbla.
Dör jag på resan, så ingår det.
Lär jag på resan, så ingår det.
Älskar jag livet mer efter detta, så ingår det.
Blir jag rånad, så ingår det.
Blir jag sjuk, så ingår det.
- Det finns mycket som ingår i mina drömmar. 
Ingående - Jag ska till Afrika.

Vi ska göra -
 Tanzania, Kenya, Mozambique, Madagaskar,
Zimbabwe, Botswana, Namibia och Sydafrika
.
Och säkert några till... 
 
Vi ska kolla runt på olika skolor, besöka olika barnhem.
Vi ska ut i naturen och se världens vackraste djur. 
Vi ska ligga på en strand på Zanzibar
och fundera över meningen med livet. 
Vi ska prata med människor,
reflektera, koncentrera och stimulera våra tankar.
Vi ska se människor i nöd
och vi ska ge de vår kärlek
- och vi ska få kärlek.
Vi ska få se kärlek utifrån ett annat perspektiv.
Vi ska lära oss mer om livet -
Livet utanför bubblan.
Vi ska utbyta erfarenheter
se saker utifrån olika perspektiv.
Vi ska sova där det finns plats.
Finns det inte plats så dansar vi hela natten lång.
Vi ska sitta på en buss- påväg mot en okänd destination.
Vi ska uppleva allt och så mycket mer.

The Life Is Right Infront Of You. 

Jag ska lära mig vad livet är - och jag tänker göra det här.
Du väljer vart du vill lära dig - om du överhuvudtaget vill göra det.


Detta är vad som motiverar mig just nu.
Om ett år är jag i full akt att uppleva en utav mina drömmar
och jag är säker på att den kommer att göra mig till en bättre människa.
Min själ kommer att stimuleras - det är vad den behöver.



“Vägen berättar inte för vandraren vad som väntar vid resans slut.“
- Afrikansk ordspråk.

God Bless

S     a     r      a      h


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vet inte hur många som har i frågasatt min dröm.

Men vet du vad, det spelar ingen roll vilket argument du kommer med.

Jag kommer att åka, jag kommer att leva, och jag kommer att älska -

mer än vad jag någonsin har gjort tidigare.

"Sitt du här. Var rädd. Lev i din lilla bubbla.

Dör jag på resan, så ingår det.

Lär jag på resan, så ingår det.

Älskar jag livet mer efter detta, så ingår det.

Blir jag rånad, så ingår det.

Blir jag sjuk, så ingår det."



Jag tyckte det var välskrivet o mycket inspirerande inlägg som ger en, en synvikel på vad drömmar innebär. Hur man ska se på sina mål i livet och framförallt hur man tacklar de som försöker stå i ens väg. De som hatar , de som vill skapa panik hos en, de som tror sig beskydda dig. De som försöker vilseleda ens själ eftersom de själva inte ens vågar drömma om att uppleva sina drömmar. Word up . Big up .. / Mr Khalil

2009-11-14 @ 16:35:54
URL: http://marcedwardkhalil.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0