Long time ..

Det var ett tag sedan jag bloggade på riktigt. Det är mycket som har hänt den sista tiden. Jag har tagit ett ganska stort beslut när det gäller mitt jobb. I måndags morgon gick jag in till min chef och sa upp mig. Det var med mycket blandade känslor som jag tog steget.

Jag har sedan dag 1 älskat mitt jobb, gör det idag och kommer alltid att göra det. Det finns egentligen ingenting som har varit negativt. Sedan måste jag se det ur ett annat perspektiv och det var det perspektivet som fick mig att vilja prova något helt annat. Jag är stolt över mitt beslut, att jag vågade trots den trygghet som alltid funnits på D-skolan. Jag längtar nu efter att få börja jobba. Längtar efter att få se skolan ur ett annat perspektiv, med nya ögon.

Jag släpper mina 6:or nu som jag har haft i två år. Det är också med blandade känslor. Ja, jag är en känslomänniska som ibland älskar lite för mycket. Samtidigt tror jag på det, att älska mycket. Nu är det dags att göra något helt annat än det jag har gjort hittills. Svenska i årskurs 6-9 och nu bara ett ämne.. För två år sedan hade jag både svenska, svenska A, No och So. Det har hänt mycket sedan dess. Idag vågar jag visa vad jag tycker och tänker. Jag vågar tacka nej och jag vågar framför allt känna efter vad jag gör bra och mindre bra. Jag vill bara göra bra, känna mig stolt och nöjd..

Vad har hänt annars? Jag har ju flyttat och trivs som fisken i vattnet. Jag älskar min lägenhet och vill bara köpa nya möbler och ha det precis sådär som jag alltid drömt om att ha det. En sak i taget, får inte glömma bort att jag inte är miljonär.


Kommentarer
Postat av: Louise

Grattis till jobbet fina vän! Å vad roligt med ny lya å att allt känns bra! Måste fan bli bättre på att hälsa på dig i Eskilstuna. Är ju trots allt inte många mil! Någon dag är jag ju faktiskt ledig inland hihi. Puss på du!!!

2012-06-07 @ 11:00:02
URL: http://louiseomalltochinget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0